ADAB MENGHADIRI MAJLIS
على من يأتي المجالس أن يبدأ بالسلام ، وأن يجلس حيث انتهى به المجالس ، وأن يعرض عن أقوال العامة الخالية عن الفائدة ، وأن يغير المنكر بيده فإن لم يستطع فبلسانه فإن لم يستطع فبقلبه ، وليقم من المجلس إن لم تدع إلى المقام به ضرورة
Tiyang ingkang ngrawuhi salah setunggaling majlis sak yogyanipun inggih uluk salam rumiyin dateng tiyang ingkang sampun rawuh luwih rumiyin. Sak yogyanipun tiyang kala wau inggih lungguh wonten panggenan ingkang akhir (tegese mboten teng ngajenge tiyang ingkang sampun rawuh rumiyin). Sak yogyanipun tiyang kala wau inggih ninggalake guneman ingkang mboten wonten faedahe (mboten migunani). Sak yogyane inggih tiyang kala wau ngrubah perkawis ingkang mungkar kelawan astone, lamun mboten saget mangkan ngagem lisane, lamun derereng saget malih mangka ngagem atine. Lan sak yogyane tiyang kala wau ninggalake majlis menawi kahanannipu mboten terpaksa.
وألا يحتقر أحدا من جلسائه ربما كان خيرا منه عند الله ، وألا يعظم أحدا لماله لأن ذلك يضعف الدين ويسقط المروءة ، وإن كان فى الطريق فليغض طرفه ، وليغث الملهوف واليعن الضعيف ، وليرشد الضال ، وليرد السلام على من بدأه به ، وليعط السائل ، وليكن فى جلسته وقورا ، فإن ذلك أدعى إلى تعظيمه والإعتناء لشأنه
Sak yogyanipun yento tiyang kala wau mboten ngina dateng salah setunggaling tiyang ingkag rawuh wonten majlis punika, keranten saget mawon tiyang ingkang dipun hina malah luwih mulya ingdalem ngarsane gusti Allah swt. Sak yogyanipun tiyang kala wau mboten ngagungake salah setunggaling tiyang amargi bandane, keranten ingkang kados menika saget ndadosake lemahe agamane lan ngasorake martabate.
Lamun salah setunggaling tiyang mlampah wonten margi, mangka sak yogyanipun ngeremake pandangan mripate, nulung tiyang ingkang butuh, mbantu tiyang ingkang lemah, nuduhake tiyang ingkang kesasar, njawab salam dateng tiyang ingkang uluk salam rumiyin, paring dateng tiyang ingkang nyuwun. Sak yogyanipun tiyng kala wau ngasorake awak piyambak ingdalem majlis, keranten ingkang kados menika saget ngundang simpati lan keperdulian tiyang kalian deweke.
Saking uraian menika kita saget mundut manfaat rikalane kita menghadiri salah satunggaling majlis, inggih punika kita kedah ngantos- antos ingkang maksudipun mboten angasal sak karepe piyambak. Kanthi tertib lan mboten neka- neka kita dipun anjurake ngormati sesami perserta wonten majlis menika, mboten malah ngasorake salah setunggale tiyang ingkang hadir, keranten ingkang menika saget nglahirake permusuhan, kamangka permusuhan punika mboten sae mungguhe tiyang nopo malih mungguhe agami.
Kejawi saking menika inggih kita ampun ngantos ngakungake salah setunggaling tiyang keranten bandanipun, ampun dupeh tiyang kala wau sugeh banda banjur dipun pundi- pundi lan tiyang ingkang mboten anggadahi banda malah di musuhi. Keranten tingkah laku ingkang kados menika saget ngasorake agama lan martabat. Kosok wangsulipun, menawi tiyang kala wau pengen dados mulya mangka wes sakmestine tiyang kala wau berlaku adil dateng sinten ke mawon tanpa mandang rendah salah setunggaling tiyang.
Kejawi saking menika ugi becik kangge salah setunggaling tiyang supados milih kanca ingkang sae. Amargi kanca ingkang sae menika saget narik kita dateng kesaenan. Becik kagem tiyang supados lungguh kalian tiyang ingkang sholeh, kathi dawuhipun Nabi saw “Tiyang tumut agama rencange, mangka becik tiyang kala wau ningali tiyang ingkang ngrencangi” (Hadit Riwayat Abu Daud lan Imam Turmudzi). Keranten tiyang punika saget dipun tingali saking rencange, umpamane rencang kados penjual minyak wangi lan pandai besi. Kanjeng Nabi sampun dawuh “Perumpamaan kanca ingkang sholeh lan ala kados penjual minyak wangi lan pandai besi, saget mawon penjual minyak wangi paring hadiah minyak wangi utawa sampean tumbas saking deweke utawa sampean bakal angsal wangine, balik utawi tiyang pandai besi namung bakal mbakar pakaiane sampean utawa sampean bakal merkoleh ambu kang ora enak” (Hadits Riwayat Imam Bukhori lan Imam Muslim).
Mekaten terjemah kalih sekedik tambahannipun, mugi- mugi saget migunani dateng kita sedaya sehingga kita seneng nglampahi kesaenan. Afwan minkum.